Аб прынцыпах ўзаемадзеяння тэлеканалаў і аператараў у інтэрв'ю намесніка генеральнага дырэктара па камерцыйных пытаннях РУП «Белтэлекам» Сяргея Туромшы для «Season Screen TV Review» | ZALA

Аб прынцыпах ўзаемадзеяння тэлеканалаў і аператараў у інтэрв'ю намесніка генеральнага дырэктара па камерцыйных пытаннях РУП «Белтэлекам» Сяргея Туромшы для «Season Screen TV Review»

19.10.2016
Printer-friendly version



Намеснік генеральнага дырэктара па камерцыйных пытаннях РУП «Белтэлекам» Сяргей Туромша распавёў «Season Screen TV Review» аб жорсткіх перамовах і барацьбе тэлеканалаў за рэйтынгі, рэкламныя бюджэты, запатрабаванасць кантэнту і месца пад сонцам.

1. Сяргей, як вы ацэньваеце цяперашнюю сітуацыю на тэлекамунікацыйным рынку Вашага рэгіёну, і як, па-вашаму, яна ўплывае на развіццё супрацоўніцтва паміж вамі (аператарам) і тэлеканаламі?

 

Бягучую сітуацыю на беларускім рынку можна ацаніць як высокаканкурэнтную і, адпаведна, вельмі няпростую як для аператараў, так і для тэлеканалаў. Аператарам ва ўмовах высокай канкурэнцыі, ускладненай неафіцыйных прысутнасцю на рынку расійскіх спадарожнікавых і ОTT-платформаў, якія маюць магчымасць прапанаваць значна больш шырокі пералік каналаў, даводзіцца біцца літаральна за кожнага абанента. Акрамя таго, з боку шэрагу аператараў мае месца практыка пірацтва некаторых каналаў, утойвання абаненцкіх баз перад уладальнікамі з мэтай скарачэння выдаткаў на выплаты за кантэнт. У выніку добрасумленныя рынкавыя гульцы фактычна функцыянуюць у няроўных умовах, а значыць, вымушаныя займаць вельмі агрэсіўную пазіцыю ў перамовах з праваўладальнікамі. Да максімальнай эканоміі выплат за кантэнт задае не толькі ўяўная «прагнасць» аператараў, але і невысокі плацежаздольны попыт насельніцтва. Абаненты ўжо прывыклі, што тэлебачанне павінна быць альбо бясплатным, альбо недарагім. Таму зрабіць істотны скачок у развіцці за кошт цаны прадукту кампаніям вельмі складана.

 

2. Што і як у прынцыпе здольна паўплываць зараз на дынаміку развіцця рынку? І непасрэдна на паказчыкі вашага аператара?

 

Адзначу тры складальнікі. Першае і, на мой погляд, самае галоўнае - гэта жорсткае спыненне з боку рэгулятараў выпадкаў пірацтва і ўтойвання абаненцкіх баз. Такія дзеянні паставяць усіх гульцоў у роўныя ўмовы, а значыць, аздаровяць канкурэнтную барацьбу. Другое - навядзенне парадку ў сітуацыі з юрыдычна неаформленай прысутнасцю на рынку расійскіх спадарожнікавых сістэм ( «Трыкалор ТБ», «НТБ +»), якія знаходзяцца ў больш выйгрышных умовах у параўнанні з беларускімі аператарамі, перш за ўсё, з пункту гледжання таго, што трансліруецца. Трэцяе - выраўноўванне ўмоў працы на рынку для традыцыйных кабельных аператараў і ўладальнікаў ОTT-платформаў. Апошнія сёння існуюць у пэўным прававым вакууме, чым, натуральна, карыстаюцца. Пералічаныя меры здольныя ўпарадкаваць рынак, прымусіць выпадковых і нядобрасумленных гульцоў згарнуць дзейнасьць. Гэта магло б даць пэўны імпульс у развіцці цывілізаванага рынку.

 

3. Якія формы супрацоўніцтва існуюць паміж аператарамі і тэлеканаламі і якой карыстаецеся Вы - выплатнае, бязвыплатна (з боку тэлеканала - у сэнсе, ці ёсць у Вас (аператара) цяпер тыя каналы ў пакеце, якія не атрымліваюць грошы за тое, што яны даступныя вашым падпісчыкам)? У якіх працэнтных суадносіны вы выкарыстоўваеце гэтыя спосабы цяпер)?

 

Супрацоўніцтва з праваўладальнікамі пры напаўненні кантэнтам тэлебачання ZALA ажыццяўляецца з выкарыстаннем розных бізнес-мадэляў. Ключавымі фактарамі пры іх выбары з'яўляюцца папулярнасць канала сярод абанентаў ZALA, а таксама зацікаўленасць уладальнікаў кантэнту ў рэкламнай аўдыторыі нашых тэлевізійных платформаў, якая налічвае больш за мільён хатніх гаспадарак. Высокарэйтынгавыя каналы, арыентаваныя на барацьбу за рэкламныя бюджэты, як правіла, прысутнічаюць на платформе на ўмоўна-платнай схеме. Выплаты за кантэнт у гэтым выпадку хутчэй сімвалічныя, але ад гэтага супрацоўніцтва не перастае быць узаемавыгадным. Мы, як аператар, атрымліваем тэлеканал з высокім рэйтынгам, а ўладальнік канала - дадатковы важкі аргумент пры перамовах з рэкламадаўцамі ў выглядзе нашай абаненцкай базы. Іншая група - тэлеканалы з высокім рэйтынгам, не выкарыстоўвалыя рэкламу ў якасці крыніцы фінансавання. Высокі рэйтынг дасягаецца дзякуючы трансляцыі якаснага кантэнту, стварэнне якога абыходзіцца ўладальнікам канала «у капейчыну». Адпаведна, за права трансляцыі такіх тэлеканалаў мы ажыццяўляем пэўныя выплаты. Трэцяя група - тэлеканалы з невысокім рэйтынгам, уладальнікі якіх, тым не менш, па якіх-небудзь прычынах зацікаўлены ў прысутнасці на платформе ZALA. Паколькі трансляцыя канала ў любым выпадку звязана з выдаткамі, у дадзеным выпадку ўладальніку кантэнту прапануецца дагавор на платнае размяшчэнне тэлеканала, які прадугледжвае выплаты ўжо ў бок «Белтэлекама». Доля пералічаных груп тэлеканалаў на платформе ZALA - інфармацыя камерцыйная. Адзначу толькі, што тэлеканалаў з нізкім рэйтынгам, гатовых плаціць за трансляцыю, на рынку вельмі мала. Хоць фінансавыя ўмовы, на наш погляд, не з'яўляюцца загараджальным бар'ерам. Хутчэй, мае месца негатоўнасць праваўладальнікаў актыўна шукаць іншыя спосабы манетызацыі сур'ёзнай аўдыторыі гледачоў.

 

4. У чым заключаюцца асноўныя адрозненні супрацоўніцтва з замежнымі і нацыянальнымі каналамі? Ці існуюць пэўная спецыфіка ў залежнасці ад краіны або рэгіёну і якія?

 

Глабальных адрозненняў не існуе. Беларускія аператары транслююць сваім абанентам як нацыянальныя, так і замежныя тэлеканалы. Безумоўна, сярод замежных каналаў у большай ступені прысутнічаюць расійскія, але гэты фактар ​​шмат у чым тлумачыцца моўным бар'ерам - запатрабаванасць кантэнту на іншых мовах адносна невысокая. Статус па аўтарскіх правах каналаў рэгулююцца на заканадаўчым узроўні. У цэлым працэдура арганізацыі вяшчання для аператара выглядае наступным чынам. Для таго, каб ажыццяўляць трансляцыю тэлеканалаў, аператар павінен быць уключаны ў Дзяржаўны рэестр распаўсюджвальнікаў прадукцыі тэлевізійных і радыёвяшчальных сродкаў масавай інфармацыі. Любое супрацоўніцтва з тэлеканалам, незалежна, ці з'яўляецца канал нацыянальным або замежным СМІ, трэба заключэнне дагавора з пастаўшчыком правоў або ўласнікам канала. Для кожнага аператара, які ажыццяўляе трансляцыю тэлеканалаў, якія рэгулююцца органам (у нашай краіне гэта Міністэрства інфармацыі) ствараецца спецыяльны нарматыўны дакумент (рэестр), у якім улічваюцца тыя каналы, якія мае права распаўсюджваць дадзены аператар. Таму пасля заключэння дагавора з прадстаўніком або ўласнікам тэлеканала, аператар падае ў Міністэрства інфармацыі пакет дакументаў, на падставе якога канал уключаецца ў рэестр гэтага аператара. Галоўнае адрозненне ў арганізацыі вяшчання нацыянальных і замежных каналаў заключаецца ў тым, што пакет дакументаў, які падаецца ў Міністэрства інфармацыі для ўключэння ў рэестр нацыянальнага канала, змяшчае меншую колькасць дакументаў.

 

5. Ці існуюць якія-небудзь заканадаўчыя абмежаванні для трансляцыі тых ці іншых каналаў? Магчыма існуе пэўная неабходная квота па абавязацельству трансляцыі нацыянальных каналаў ці ж вы абавязаны трансляваць аб выпусьцілі іншай тэлеканал у краіне і якія фінансавыя ўмовы будуць у такім выпадку?

 

 

Пэўная спецыфіка датычыцца ўзаемадзеяння з тэлеканаламі, якія ўваходзяць у так званы агульнадаступны пакет. Гэтыя 9 каналаў аператары транслююць у абавязковым парадку. У выпадку трансляцыі тэлеканалаў «для дарослых», абавязкова атрыманне дазволу Рэспубліканскай экспертнай камісіі. Ва ўсіх іншых выпадках аператары дзейнічаюць па апісанай вышэй стандартнай схеме: у выпадку зацікаўленасці ў трансляцыі якога-небудзь канала заключаюць з праваўладальнікам адпаведны дагавор і звяртаюцца з пакетам дакументаў у Міністэрства інфармацыі для ўнясення тэлеканала ў рэестр.

 

6. Якія патрабаванні вы прад'яўляеце да тэлеканалаў, якія жадаюць ці ўжо працуюць з вамі? Каму вы аддаяце перавагу ў выпадку некалькіх магчымых варыянтаў?

 

Галоўны прынцып фарміравання кантэнту ZALA - арыентацыя на перавагі абанента. Прычым мы імкнемся арыентавацца не толькі на масавага спажыўца, прапаноўваючы шырокую лінейку тэматычных пакетаў. Важна, каб кожны мог знайсці ў ZALA канал па душы, па сваіх інтарэсах. Асноўнае патрабаванне да тэлеканалу - высокі рэйтынг сярод нашых абанентаў. Функцыянальнасць IP-платформы ZALA дазваляе рэгулярна вымяраць смотрибельность каналаў. Адпаведна, пры вызначэнні рэйтынгу мы маем магчымасць абстрагавацца ад уласных пераваг, сацыялагічных даследаванняў або меркаванні аб тэлевізійным прадукце ўладальнікаў кантэнту. Належым толькі на «сухія лічбы» IP-платформы. Канчатковае рашэнне па трансляцыі каналаў прымаецца зыходзячы з трох складнікаў: тэматыка, рэйтынг і фінансавыя ўмовы супрацоўніцтва. Перыядычны аналіз існуючага на платформе кантэнту па гэтых параметрах дазваляе аператыўна карэктаваць умовы супрацоўніцтва з тэлеканаламі.

 

7. Ці існуе ў аператара пэўная палітыка пры падборы кантэнту для свайго карыстальніка? У чым яна заключаецца?

 

Мы практычна ніколі не купляем «ката ў мяшку», а прапануем каналам прайсці працэдуру тэставання з мэтай атрымання аб'ектыўных дадзеных па рэйтынгу. Пасля гэтага кроку, у выпадку зацікаўленасці на працягу супрацоўніцтва, абмяркоўваюцца фінансавыя ўмовы і месца канала галоўным чынам або тэматычным пакетах. Важна адзначыць, што мы не чакаем у мора надвор'я: акрамя ўзаемадзеяння з уладальнікамі, якія самі выходзяць з прапановамі аб трансляцыі свайго кантэнту, актыўна вывучаем прапановы канкурэнтаў, наведваем тэматычныя выставы і канферэнцыі, вывучаем замежны вопыт, займаем проактивную пазіцыю ў перамовах з патэнцыяльнымі партнёрамі з мэтай пашырэння прапанаванага абанентам спектру каналаў. Вынік гэтай працы - не толькі лідэрства «Белтэлекама» па аб'ёме асноўнай абаненцкай базы. Сёння мы прапануем найбольшую колькасць тэматычных пакетаў у краіне. Прычым ахоп абанентаў дадатковымі пакетамі за апошнія гады ўпэўнена набліжаецца да адзнакі ў 100%.

 

8. З якімі тэхнічнымі складанасцямі аператары сутыкаюцца на сённяшні дзень?

 

Пры арганізацыі трансляцыі тэлеканалаў магчымыя праблемы, якія датычацца карт доступу, спадарожнікаў, недастатковай якасці зыходнага сігналу. Тэхнічныя складанасці пры прыёме ТБ-праграм са спадарожніка тычацца браку альбо неактывацыі смарт-карт. У асноўным гэта не столькі тэхнічныя, колькі арганізацыйныя моманты. Значна больш тэхнічных аспектаў узнікае пры пераналадцы спадарожнікавых прыёмных антэн на іншыя спадарожнікі ў сувязі з закрыццём або перанакіраваннем прыёму ТБ-праграм з іншых спадарожнікаў. Аднак невырашаемых тэхнічных праблем не бывае - пытанні могуць быць толькі ў дачыненні да тэрмінаў і кошту рашэння.

 

9. Колькі зарабляе тэлеканал сярэдняга ўзроўню ў месяц, супрацоўнічаючы з вамі? Ад чаго залежыць гэтая сума?

 

Сума выплат залежыць ад шматлікіх фактараў. Акрамя ўжо ўзгаданага рэйтынгу, гэта і рэкламная палітыка канала, і наяўнасць падобных па тэматыцы і супастаўных па рэйтынгу аналагаў, гэта значыць эксклюзіўнасць кантэнту. З аднаго боку, калі канал мае высокі рэйтынг, валодае прэміум-кантэнтам, то, вядома, шанцаў атрымаць адносна высокія выплаты за прадастаўленне нам правоў на вяшчанне ў яго больш. З іншага - нават топавым, напрыклад, фільмавым або музычным тэлеканалам часцяком практычна немагчыма выдзяляць агрэсіўныя фінансавыя ўмовы, паколькі пералік канкуруючых высакаякасных каналаў вельмі шырокі. Канкрэтныя сумы выплат істотна вар'іруюцца, таму казаць аб сярэдніх лічбах ў нейкай ступені бессэнсоўна.

 

10. Вы кантралюеце ступень выгоднасці супрацоўніцтва з тым ці іншым тэлеканалам? У якіх выпадках вы станеце ініцыятарам скасавання дагавора?

 

 

Асноўны крытэр ацэнкі выгоднасці супрацоўніцтва для «Белтэлекама» - суадносіны кошту правоў і зацікаўленасці сярод гледачоў каналам. Рэйтынг пераваг гледачоў мы аналізуем штомесяц, і атрыманыя вынікі супастаўляем з фінансавымі ўмовамі супрацоўніцтва. Калі папулярнасць канала зніжаецца і па суадносінах кошт / рэйтынг сярод гледачоў ён выглядае горш, чым каналы аналагічнай тэматыкі, якія прысутнічаюць ў тым ці іншым пакеце, мы выступаем з ініцыятыўнай перагляду камерцыйных умоў. Неабходна адзначыць, што гатоўнасць уладальніка правоў мінімізаваць выплаты за кантэнт, згаджаючыся часам на сімвалічныя сумы, зусім не гарантуе каналу месца на платформе ZALA. Калі смотрибельность тэлеканала ў разы менш, чым у іншых каналаў аналагічнай тэматыкі, то шанцы трапіць на платформу мінімальныя, нават калі канкурэнты прапануюць больш высокі кошт. Ператвараць ZALA у «запаведнік» пасрэдных, але затое танных каналаў - магчыма, цікава з пункту гледжання імгненнага фінансавага выніку, але абсалютна бесперспектыўна з пункту гледжання захавання і прымнажэння абаненцкай базы. Менавіта таму часам мы выступаем ініцыятарамі скасавання дагавора з тэлеканалам, рэйтынг якога знізіўся ніжэй за дапушчальны ўзровень.

 

11. Якія магчымасці вы прапануеце сваім падпісчыкам? Пакеты паслуг - кошт за месяц і аб'ём доступу за іх.

 

У сегменце паслуг платнага тэлебачання «Белтэлекам» прапануе тры прадукту: IP-тэлебачанне, эфірнае лічбавае тэлебачанне і ОTT-рашэнне. Усе яны прысутнічаюць на рынку пад адзіным брэндам ZALA. У сегменце IP-тэлебачання прапануецца тры базавых і 10 тэматычных пакетаў. Асноўны базавы пакет налічвае 50 каналаў, пашыраныя базавыя (без HD-каналаў і з HD-каналамі) - больш за 100 каналаў. Тэматычныя пакеты ўключаюць ад 3 да 6 каналаў. Кошт асноўнага базавага пакета складае каля 3,5 даляраў у месяц. Пашыраныя абыдуцца, адпаведна, у 6,5 і 11 долараў у месяц. Цэны на тэматычныя пакеты вар'іруюцца ад 0,3 да 2,3 даляраў у месяц. Асноўны базавы пакет эфірнага лічбавага тэлебачання (26 каналаў) абыйдзецца абаненту ў 2 даляры ў месяц, пашыраны (44 канала) - у 3 даляра ў месяц. Дадатковыя тэматычныя пакеты (іх налічваецца 4) прапануюць ад 3 да 5 каналаў і каштуюць 0,25-0,35 даляра ў месяц. Нарэшце, Smart-тэлебачанне ZALA - гэта больш за 70 тэлеканалаў, уключаючы HD-кантэнт, па кошце каля 2,5 даляраў у месяц. Абанентам SMART ZALA даступны дадатковы прэміум-пакет (4 канала за 1 даляр у месяц).

 

12. Цяпер усё кажуць аб адзіным лічбавым рынку, які павінен моцна палегчыць работу. Што важнага для вас у гэтым пытанні?

 

Пераход да адзінага лічбавага рынку - тэма, якая зараз актыўна абмяркоўваецца экспертамі. У гэтым пытанні для нас важныя тры аспекты. Па-першае, гарманізацыя заканадаўства, што забяспечвае роўныя магчымасці для ўсіх гульцоў. Па-другое, уніфікацыя тэхнічных аспектаў работы аператараў, якая палягчае працэсы інвеставання ў адпаведнае абсталяванне і тэхналогіі. Па-трэцяе, універсалізацыя набываемых правоў на кантэнт незалежна ад сферы распаўсюджвання сігналу - IPTV, ОTT, эфірнае вяшчанне. Істотныя зрухі па любым з гэтых напрамкаў здольныя надаць станоўчы імпульс развіццю рынку платнага тэлебачання.

 

Source: http://sstrnews.com/operatoru-i-telekanalu-boi-bez-pravil/
© SSTR - TV News Magazine | 
Follow us on Twitter - @MK_Media_Group

https://www.facebook.com/mkmediagrouptv/?view_public_for=1406728482962525

https://www.facebook.com/profile.php?id=100007302994900